Wycieczka do Wrocławia

Uczniowie klas IV - VII wraz dyrektorem szkoły L. Stanior byli na trzydniowej wycieczce we Wrocławiu. W dniu 27 września zwiedzanie rozpoczęliśmy od podziwiania panoramy miasta z 49 piętra drapacza chmur Sky Tower. Ten najwyższy budynek w Polsce ma 212 metrów i jest doskonałym punktem orientacyjnym dla mieszkańców i podróżnych. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto. Na Starówce podziwialiśmy zabytkowe kamienice, szklaną fontannę,  Ratusz i historyczną Piwnicę Świdnicką. Byliśmy na Placu Solnym. Przechodząc obok Uniwersytetu Wrocławskiego, napotkaliśmy linię południkową pokrywającą się z 17. południkiem długości geograficznej wschodniej. Razem przekroczyliśmy ten południk. Wszędzie towarzyszyły nam krasnale, których jest ok. 400. Są świetnie wkomponowane w miasto i zawsze przyciągają uwagę turystów. Spacerując po mieście dotarliśmy na Ostrów Tumski. Tam z wieży widokowej Archikatedry p.w. św. Jana Chrzciciela patrzyliśmy na miasto z lotu ptaka. 28 września oglądaliśmy Panoramę Racławicką namalowaną przez dziewięciu malarzy. Olbrzymie malowidło powstałe w  ciągu 9 miesięcy zrobiło  na nas ogromne wrażenie. Podziwialiśmy, z jaką doskonałą precyzją upamiętniono zwycięską bitwę stoczoną 4 kwietnia 1794 pod Racławicami przez wojska powstańcze pod wodzą generała Tadeusza Kościuszki z wojskami rosyjskimi. Po tej lekcji historii udaliśmy do  ogrodu zoologicznego. Tutaj oglądaliśmy zwierzęta żyjące na różnych kontynentach. Największą atrakcją było Afrykarium oraz tresura uchatek. Choć spędziliśmy tutaj pół dnia, to nie udało nam się zwiedzić całego ogrodu zoologicznego. Następnie poszliśmy do Hali Stulecia - obiektu wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Hala jest magicznym miejscem Wrocławia. Obok niej znajduje się Fontanna Multimedialna, spacer wokół Fontanny usytuowanej w malowniczym  Parku Szczytnickim dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń. Wieczorem miło spędziliśmy czas w Aquaparku, trzy godziny kąpieli w basenach z atrakcjami zapamiętamy na długo. 29 września byliśmy w Hydropolis - centrum wiedzy o wodzie. Tu różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą jednemu celowi: ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw. Uczniowie upewnili się, że woda jest  bardzo ważna dla zdrowia i życia człowieka.  Zmęczeni ilością wrażeń i wiedzy trafiliśmy do ostatniej strefy Hydropolis zw. strefą relaksu, gdzie w bajkowej scenerii odpoczywaliśmy na leżankach. Na jednej ze ścian obserwowaliśmy wschód księżyca nad morzem i jego wędrówkę po niebie, szum morza i mrugające gwiazdy to wspaniały relaks. Z Hydropolis udaliśmy się do kolejki gondolowej „Polinka”. Kolej linowa powstała głównie dla studentów i pracowników Politechniki Wrocławskiej, aby ułatwić komunikację na uczelni. Z czasem stała się kolejną atrakcją turystyczną Wrocławia. Wagoniki nad Odrą przesuwają się wolno, widok z nich  jest rewelacyjny. Ostatnim etapem naszej wycieczki było Kolejkowo - makieta z najważniejszymi obiektami Wrocławia i okolic. Artyści przedstawili mieszkańców w różnych, często zdumiewających sytuacjach życiowych. Zwiedzający poznają życie miasta w dzień i w nocy. Obserwują poruszające się samochody, tramwaje, pociągi, autobusy. Szukają konkretnych szczegółów na makiecie. Tak zakończyliśmy pobyt we Wrocławiu. Było fantastycznie.